Przedmiotem działania Spółki jest administrowanie budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Świecie oraz na zlecenie budynkami i lokalami wspólnot mieszkaniowych. W szczególności do naszych zadań należy:
Obsługa administracyjna i zarządzanie
- Wynajem i zarządzanie nieruchomościami i lokalami z mieszkaniowego zasobu Gminy Świecie,
- Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie,
- Najem lokali użytkowych, gruntów pod garaże, powierzchnie reklamowe,
- Prowadzenie książek obiektu budowlanego budynków oraz kartotek lokali komunalnych,
- Odczyty wskazań wodomierzy, naliczanie ryczałtów za zużycie wody,
- Obsługa finansowa, techniczna i prawna lokali komunalnych,
- Obsługa finansowa, techniczna i prawna zarządzanych wspólnot mieszkaniowych,
- Organizacja i przygotowanie materiałów na zebrania wspólnot mieszkaniowych,
- Prowadzenie i archiwizacja dokumentacji lokali gminnych i wykupionych,
- Windykacja należności,
- Pozyskiwanie ofert usługodawców, negocjowanie warunków umów,
- Pozyskiwanie ofert na roboty budowlane, negocjowanie warunków umów,
- Reprezentowanie właścicieli przed organami administracji państwowej, instytucjami i firmami zewnętrznymi,
- Bieżąca kontrola i aktualizacja stanu prawnego nieruchomości,
Obsługa techniczna:
- Zlecanie do wykonania, negocjowanie warunków umów i nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie:
1) wykonywanie i naprawa instalacji elektrycznych,
2) wykonywanie i naprawa instalacji wodno-kanalizacyjnych,
3) wykonywanie i naprawa konstrukcji i pokryć dachowych,
4) wykonywanie i montaż stolarki budowlanej ( okna, drzwi schody, podłogi itp.),
5) tynkowanie, malowanie, ocieplanie budynków,
6) wykonywanie pozostałych robót budowlanych i wykończeniowych, - Prowadzenie książek obiektu budowlanego, i dokumentacji technicznej,
- Planowanie, organizacja i nadzór nad pracami remontowymi w administrowanych budynkach,
- Organizowanie okresowych przeglądów technicznych nieruchomości ( gazowych, elektrycznych, przewodów kominowych i innych wymaganych prawem budowlanym),
- Współpraca i pomoc przy likwidacji szkód,
- Usuwanie awarii i ich skutków,
- Pogotowie techniczne ( stała gotowość do usuwania awarii i ich skutków),
- Wymiana i montaż wodomierzy,
- Działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni,
- Dokonywanie nasadzeń, pielęgnacja i utrzymanie terenów zielonych,
- Nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w częściach wspólnych nieruchomości, oraz na terenach przylegających i zielonych,
- Działalność pomocnicza ( zlecanie prac) związana z utrzymaniem porządku w budynkach
Obsługa finansowa:
- Uzgadnianie stanów finansowych i wyjaśnianie sald,
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych oraz planu gospodarczego dotyczącego nieruchomości,
- Obsługa finansowa w zakresie wszystkich mediów dot. części wspólnych budynku (prąd, woda, energia elektryczna).
- Sporządzanie bilansu dla wyodrębnionych wspólnot,
- Rozliczanie podatków,
- Analiza kosztów i przychodów operacyjnych.
Szczegółowy przedmiot działalności zawarty jest w Akcie Założycielskim Spółki .